Useimmiten kysytyt kysymykset – Maxivision boksi

07/05/2018
Tiedotteet

Hienoa kun tulit vierailemaan! Tällä kertaa haluamme jakaa kanssanne yleisimmin kysytyt kysymykset, joita saamma Maxivision boksista.

1. Tv-kuva ja ääni pätkivät, boksi jumittuu ja vaatii uudelleenkäynnistämistä.

Maxivision-palvelu on riippuvainen Internet-yhteyden toimivuudesta. Toistuvat häiriöt boksin toiminnassa johtuvat lähes aina nettiyhteydestä. Ongelman voi aiheuttaa esimerkiksi huonosti toimiva modeemi tai reititin, sekä katkeileva tai liian hitaasti toimiva internetyhteys. Vianselvitys kannattaa aloittaa seuraavasti: Käynnistä Maxivision boksi, modeemi sekä mahdolliset muut verkkolaitteet uudestaan irrottamalla niiden virtajohdot hetkeksi. Tarkista ettei muu dataliikenne tuki nettiliittymää: tietokoneet kannattaa sammuttaa tai kytkeä irti testauksen ajaksi. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä internetoperaattoriisi ja tarkista liittymän toiminta.

2. Tekstitys ei näy tai se on väärällä kielellä. 

Jos tekstitys ei näy, tarkista että Boksin tekstitys on aktivoitu. Voit aktivoida tekstitykset kaukosäätimellä painamalla: ASETUKSET -> TEKSTITYS -> Käytössä/ Ei käytössä.

 Oletuskielen voit valita boksin asetussivulta. Ohjelmakohtaista tekstitystä voi muuttaa oikean puoleisen päävalikon kautta, mikäli vain ohjelmalla on erillisiä tekstitysvaihtoehtoja tarjolla. Huom! Ohjelmakohtainen asetus unohtuu kanavanvaihdon jälkeen.

3. Salasanan vaihtamisen jälkeen boksi ei toimi ilman uudelleenkirjautumista.

Boksi tallentaa viimeksi käytetyn käyttäjänimen ja salasanan muistiinsa, joiden avulla se kirjautuu automaattisesti palveluun aina käynnistyksen yhteydessä. Jos muutat salasanan my.maxivision.fi sivuston kautta, niin boksin muistissa oleva vanha salasana ei enää toimi. Tällöin ruudulle ilmestyy teksti kanavia ei saatavilla ja vaihtoehdot yritä uudestaan / peruuta. Valitse peruuta ja syötä tunnuksesi uudestaan.

4. Miten teksti-TV:ssä pysäytetään alisivujen lataus?

VASEN ja OIKEA nuolipainikkeet aktivoivat pysäytyksen. Kun painat nuolipainikkeita kerran sellaisella sivulla millä on useita alisivuja, eivät alisivut päivity enää automaattisesti. Samoilla painikkeilla voi tämän jälkeen selata haluamalleen alisivulle, kunhan ne ovat latautuneet laitteen muistiin.

5. Miten tallenteiden kelaus toimii?

Kelaus aktivoidaan nuolipainikkeilla. YLÖS/ALAS nuolten avulla voi valita hypyn pituuden, ja VASEN/OIKEA nuolten avulla hyppyjen määrän. Kelaus näppäin eteenpäin (>>) hyppää 30 sekuntia ja taaksepäin (<<) 15 sekuntia. Videokirjastoissa olevien videoiden kelaustavat vaihtelevat ja niihin saattaa tulla muutoksia.

6. Latausruudun ensimmäinen palkki on punainen.

Viihdeboksi ei saa yhteyttä mihinkään laitteeseen. Boksiin kytketty ethernet-johto voi olla irti tai viallinen, modeemin portti voi olla rikki tai modeemi pois päältä. Tarkasta kaikkien laitteiden kytkennät ja merkkivalot.

7. Latausruudun ensimmäinen palkki on keltainen. 

Boksi ei saa ip-osoitetta. Vika nettiliittymän toiminnassa tai modeemin/reitittimen asetuksissa. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä internet-operaattoriinne.

8. Maxivision-logoa ei näy lainkaan latausruudulla.

Ruudulla näkyy ainoastaan viisi palloa. Pari palloista muuttuu vihreäksi ja kierros alkaa alusta. Maxivision boksin ohjelmisto on poistettu. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

9. Yksittäinen kanava tai useampia on kadonnut kanavalistalta.

Tarkista osoitteessa my.maxivision.fi että kyseisen kanavan/kanavapaketin tilaus on voimassa. Tarkista myös että käytössäsi ei ole kanavalistoja joilta kyseiset kanavat puuttuvat.

10. Tallenteen perässä lukee ”Ei ohjelmatiedoissa”.

Tv-yhtiö on muuttanut alun perin ilmoittamiaan ohjelmatietoja (esim. ohjelman nimeä tai lähetysaikaa). Vanhentuneiden ohjelmatietojen mukaan tallennettu ohjelma merkitään my.maxivision.fi:ssä tilamerkinnällä ”Ei ohjelmaoppaassa”.

11. Sama ohjelma on tallentunut kahteen kertaan 

Käytössä on ilmeisimmin tallennussääntöjä. Jos tv-yhtiö tekee yllämainittuja muutoksia jo ilmoitettuihin ohjelmatietoihin, tallennussääntö tallentaa ohjelman sekä uusien, että vanhojen ohjelmatietojen mukaan (jos molemmat vain täyttävät tallennussäännössä määritellyt ehdot). Vanhojen ohjelmatietojen mukaan tehty tallenne näkyy tällöin ”Ei ohjelmaoppaassa” tilamerkinnällä. Tallennussäännöt saattavat myös tallentaa ohjelmia kahteen kertaan, jos olet vaihtanut hiljattain lähetysten oletuslaatua. Tallenteet tehdään samalla laadulla kuin valittu oletuslaatu.

12. Onko Maxivision bokseissa WiFi-yhteys?

Ei toistaiseksi. Maxivision boksi tulee kytkeä Internet-yhteyteen ethernet-kaapelilla.

13. Alueelliset uutislähetykset ja mainokset.

Maxivisionin TV-palvelun signaali tulee Uudeltamaalta, jonka takia kauapllisilta kanavilta kuten MTV3, Nelonen jne. on nähtävissä Uudenmaan alueellisia mainoksia.

Maxivision TV-tilaukseen sekä Maxivison Peruspalveluun sisältyy automaattisesti Ylen alueuutiskanavat. Oletusarvoisesti kanavat ovat seuraavilla kanavapaikoilla:

  • 521 YLE 1 Lappi HD
  • 522  YLE 1 Pohjois-Suomi HD
  • 523  YLE 1 Pohjanmaa HD
  • 524 YLE 1 Keski-Suomi HD
  • 525 YLE 1 Itä-Suomi HD
  • 526 YLE 1 Kanta- ja Päijät-Häme
  • 527 YLE 1 Kaakkois-Suomi HD
  • 528 YLE 1 Lounais-Suomi HD
  • 529 YLE 1 Pirkanmaa HD

Toivotavasti nämä vastaukset auttoivat sinua! Jos tarvitset apua muussa asiassa tai nämä vastaukset eivät poistaneet ongelmaasi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse (09) 3508 2670 tai sähköpostitse tuki@maxivision.fi.